Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.11.2009 21:36 - Полицията с вързани ръце! /Фалшиви петдесетолевки - 2/
Автор: lyudmilstefanov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3120 Коментари: 3 Гласове:
7

Последна промяна: 11.11.2009 21:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
        Започвам този постинг с цитат от коментара на swanlake от предишния Залято е с фалшиви петдесетолевки: "Тук фалшивите банкноти се конфискуват. Недоумявам защо в България те се оставят в ръцете на хората,които естествено и логично е в повечето случаи да се опитват да ги пласират в някой друг магазин и е много вероятно някой да ги приеме като нормални банкноти.По този начин фалшивите пари си остават в обръщение." Авторката на коментара живее в чужбина и недоумява, че в България не се конфискуват на място фалшивите пари.
Ходих в четвърто районно, за да предам САМ ПО СОБСТВЕНО ЖЕЛАНИЕ фалшивата банкнота. Естествено описах с подробности всички възможни източници, от които бих могъл да съм я получил.
        Това, което разбрах от комисаря г-н Тасев е, че касиерката във Фантастико е била длъжна да задържи банкнотата и да извика веднага полиция за изясняване на случая. Това не се беше случило. И още нещо: след като жена ми донесе банкнотата в къщи, аз за всеки случай отидох в едно обменно бюро при познати, за да я проверя. Те също не извикаха полиция, но ми показаха друга такава банкнота. За която, очевидно, също не бяха извикали полиция! Понеже съм човек на експеримента и обичам да се ограмотявам, показах в БИЛА същата банкнота на касата и помолих да я погледнат на апарата, защото са ми казали, че е фалшива. "Фалшива е  - каза касиерката. - Вижте, че свети в червено, а не в синьо." И също ми я върна, без да извика полиция.
        Защо хората не викат полиция в подобна ситуация, въпреки че са уведомени за своите задължения по закон?
        1. На първо място ще посоча глобалната причина, че българинът не обича държавата и нейните институции. Всички сте чували израза: "Обичам Родината, но мразя държавата".
        2. На второ място хората у нас се страхуват много повече от престъпниците, отколкото от закона. Поради простата причина, че когато престъпниците ги нападат, закона и неговите блюстители не ги защитават. Този страх от престъпниците и липсата на доверие в способността на полицията да ни защити от тях са толкова естествени, че на г-н Тасев дори през ум не му мина да се опита чрез мен да разбере кои са тези касиерки и чейнчаджии, които не са си изпълнили задълженията, та ако не фалшификаторите, поне тях да "уреди" с някоя санкция. 
       Очевидно, без подкрепата на гражданите полицията нищо не може да направи срещу престъпността. Което означава, че за да изпълни задачите си, МВР трябва да има активна политика за търсене на такава подкрепа. Защото гражданите у нас няма да отидат доброволно да я дадат. Просто ги е или страх, или са омерзени, или си самовнушават по някакъв непонятен за науката начин, че проблем като този с фалшивите пари не ги засяга лично. А той ги засяга, защото всяка фалшива банкнота си е кражба от нашия колективен джоб, равна по стойност на номинала на самата банкнота.
        Шокира ме и още нещо. Г-н Тасев ме попита за датата, на която съм открил, че имам фалшива банкнота. Отговорих, че не помня, но в същия ден съм  пуснал статия в блога си по въпроса и ако ми даде да вляза в интернет, ще му кажа датата. А той учудено ме попита: "Как да влезем в интернет? Освен да отидем у вас!" Компютрите, по бюрата нямали връзка с интернет!!!!! А пък аз лично не си представям как ще започна такова разследване, без да преслушам Google с ключови думи "фалшиви пари"...
        С една дума - полицията ни е с вързани ръце. И без гражданска подкрепа. Как тогава да "закопчае" ръцете на престъпниците?



Гласувай:
7



1. xfire - Айй, полиция без интернет. . . А т...
12.11.2009 14:25
Айй, полиция без интернет...А телефони имаха ли поне? Аз също нямаше да се сетя да извикам полиция на мястото на касиерката, по скоро бих пратила човека да я занесе в районното или нещо подобно. По-логично ми се струва някак.
цитирай
2. konstant7 - Късмет си имал,радвай се.
13.11.2009 02:06
Трябваше да обясниш в полицията при съответна обработка,разбира се защо разспространяваш фалшиви пари.С кого си в група ,къде са другите........
Даваш ли си сметка за мастилото което ще ти трябва,за да пишеш и за това което не знаеш?
Пишеш че полицията е с вързани ръце,това приятелю са глупости на търкалета защото знай: Няма на света полиция която да не може да си свърши работата........само трябва да и наредят!!!
цитирай
3. lyudmilstefanov - Кой, обаче,
14.11.2009 08:09
трябва да "нареди" на полицията да си свърши работата. Аз например, ако видя просякиня с бебе на светофара, се обаждам веднага на 166 да пратят полиция. Просто изпитвам дълбок потрес от този начин на изкарване на пари. И изпратените полицаи отиват там и цели 30 минути от скъпоценното си работно време не могат да стоят зад някой храст и да рекетират шофьори. Това е моят личен принос в поставянето на задачи на полицията. Сигурен съм, че ако всички започнем да се обждаме за всички нередности, които сме забелязали, ще успеем да уплътним доста работното време на полицията.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lyudmilstefanov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 371276
Постинги: 74
Коментари: 443
Гласове: 1991
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930