Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.03.2015 05:36 - За "неправилната" любов
Автор: lyudmilstefanov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2699 Коментари: 0 Гласове:
2



Това е кратък откъс от книгата на Франсоаз Долто "На страната на детето". Той отразява работата ѝ с една бяла жена, която е родила дете от чернокож мъж.

Една бяла майка, която беше родила дете от чернокож мъж, не беше казвала на детето си, че е метис. Тя дойде при нас на консултация… Най-общо погледнато, децата-метиси по правило са красиви.
Аз ѝ казах: „Много красиво дете. Прекрасно смесване на раси!“
Това изречение я нарани.
„Вие никога ли не сте му казвали, че е метис и точно за това е така красиво?“
„Не, аз живея с него сама“
„Но нали вие сте обичали баща му. Той от къде е? От Африка? От Антилските острови?“
Детето се приближи до мен и аз му казах: „В момента си говорим с майка ти, защо си метис. Исках да знам, кой е баща ти, който ти е дал живот, заедно с нея. И кой е направил така, че ти си толкова красив метис.“
„О – каза майката – аз никога не бих му говорила такива неща.“
„А в детската градина всички ми казват, че съм негър – каза детето.“
„Ето, виждате ли – казах аз, - нужно беше да се обясни на детето, че то е със смесена кръв, че е метис. Вие трябва да му разкажете, че е рожба на любовта между вас, бялата жена, и неговия чернокож баща, когото вие сте обичали.“
„О! Но той никога няма да види този човек! Той си има вуйчо, има моето семейство…“
„Да, но той не може да отъждестви вашия брат с негов баща. Той не може да е плод на кръвосмесителна връзка. И още, този човек…, вие нали сте го обичали…“
„О, да (и отрони сълза), цели шест години. Бяхме заедно студенти, но после той си отиде в родината, където имаше разпределение. При тях има многоженство и му беше невъзможно да остане с мен“.
„Да, но детето е родено от вашата любов. Вие го обичате. Защо да не кажете за това на детето си и да не му покажете снимката на неговия баща?“
„Аз вече нямам негови снимки.“
„Навярно поне една снимка сте запазили.“
Когато дойде следващия път, имахме такъв разговор:
„Вие бяхте права – беше ми останала една снимка.“
„Показахте ли му я?“
„Да, и му казах: „Ето виж, това е баща ти.“
„Вие виждате ли се снего?“
„Да, когато идва във Франция. Той иска да види детето, но аз се страхувам, че може да го отведе със себе си.“
„Но това е невъзможно! Общоизвестно е, че вие сте майката и той няма права над детето. Между вас има ли интимни отношения, когато той идва във Франция?“
„Да“.
„Значи, вие още изпитвате чувства към него и това е много важно за детето. Ние живеем преимуществено с това, което е в сърцето ни, а не с това, което е приемливо или неприемливо за обществото.“





Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: lyudmilstefanov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 369768
Постинги: 74
Коментари: 443
Гласове: 1991
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031